Gadżety reklamowe w budowaniu relacji z aktualnym klientem

Gadżety reklamowe
Gadżety reklamowe

Współczesny marketing można luźno podzielić na dwie główne dziedziny. Pierwsza to pozyskiwanie nowych klientów, druga to utrzymywanie relacji z dotychczasowymi. Jeden i drugi dział marketingu jest niezbędny do podejmowania dla firm. Trudno rozstrzygnąć, który jest ważniejszy, nie ma z resztą potrzeby rozstrzygania tej kwestii. Ważne jest to, jakie działania mogą być podejmowane przez firmy w celu realizacji obu dążeń. Wśród bardzo wielu różnych działań wyróżnia się taktyka polegająca na dystrybucji gadżetów reklamowych. Szczególnie skuteczne jest to w odniesieniu do dotychczasowych klientów. Jak konkretnie można pomóc w budowaniu relacji z klientem, wykorzystując gadżety zwane reklamowymi?

Gadżety reklamowe mogą być przydatne w budowaniu relacji, bowiem stanowią one doskonały pomysł na prezent. A prezenty warto wręczać aktualnym klientom, zawsze jest to bardzo miły akcent, który pokazuje, że firmie zależy na kliencie, że jest on ważny i że firma będzie o niego zawsze dbała. Tym bardziej firma taka może oczekiwać swojego rodzaju „wdzięczności” ze strony klienta, ponieważ będzie on zadowolony, że otrzymał podarunek.

Poza powyższą metodą, gadżety reklamowe mogą też przydać się w organizowaniu konkursów dla klientów danej firmy. Konkursy takie są obecnie w modzie, coraz więcej firm je organizuje. Po prostu jest to dobra metoda na przyciągnięcie klientów do siebie. Zasady konkursu powinny być tak określone, że osoba, która chce wziąć udział w konkursie, musi najpierw skorzystać z usług firmy. Inne konkursy przeznaczone są dla klientów, którzy korzystają z usług firmy od lat lub od jakiegoś krótszego czasu, ale regularnie. Jest to forma docenienia stałych klientów.

Zawsze też można stałych klientów docenić w jeszcze inny sposób. Chodzi tu mianowicie o przesyłanie podarunków, takich jak gadżety reklamowe, przy konkretnych okazjach, jak np. rocznica podjęcia współpracy (zależy od branży), osiągnięcie konkretnego rezultatu (np. wysoka stopa zwrotu przy inwestycjach, jeśli współpraca pomiędzy klientem a firmą przewiduje inwestowanie), itp. Takie sukcesy mogą być nagradzane poprzez upominki, które pokazują, że firma pamięta i że firmie zależy na kliencie. A klienci bardzo taką świadomość lubią.